torstai 10. joulukuuta 2015

Kun pitäisi jaksaa keskittyä vielä vähän...

Joulun nettishoppailua toteuttaessani törmäsin ihan mielenkiintoisen oloiseen, uuteen fitnessalan nettikauppaan, kun bodybooster. He sanovat tarjoavansa aina markkinoiden kilpailukykyisimmän hinnan. Tämähän passaa kyllä. Heidän sivuiltaan löytyi heti pukinkonttiin mietintävänä ainakin dcoren kompressiohousut. Kannattaa katsoa ainakin best deals -osasto läpi. Verkkokauppa tarjoaa yli 75 euron ostoksiin ilmaiset postikulut ja lisäksi yli 50 euron tilauksiin livahtaa jotain ylläriä mukaan. Lahjatuotteita yli 50 euron tilauksiin Bodybooster.fi:stä!






Keskittyminen alkaa olla töiden puolesta jo vähän tiukoilla. Kuten olen jo aiemminkin kirjoittanut, tänä vuonna työn kuormittavuus on ollut huomattavasti pienempää kuin mitä ennen. Silti kun tietää, että loma on tulossa, alkaa vaikutus näkyä omassa tekemisessä väistämättä. Alallamme jouluun laskeutuminen tuo mukanaan muutoksia aikatauluihin ja paljon sähellystä ympärille. Itse olen luonteeltani sen verran pedantti, että pidän siitä, kun asiat menevät totuttujen aikataulujen mukaan. Vaihtelu työnkuvaan ja tekemiseen passaa erittäin hyvin, mutta kun ajaudun tilanteisiin, missä olen enemmän turistina ja tähdenpyörittäjänä, alan nuutua helposti.



Onneksi salin puolella keskittyminen on pysynyt kasassa. Treenin sujuminen ja sopivissa määrin toteutuva progressio ovat innostaneet panostamaan ja keskittymään entistä paremmin. Apuna keskittymiseen on varmasti myös treenilaturissa ja -juomassa oleva l-karnitiini. Sen julistetaan auttavan aivoja focusoitumaan paremmin, ja esimerkiksi opiskelijat saattavat käyttää sitä lukiessaan tentteihin. Niin ehkä itsekin voisi aamulla tujauttaa sitä aamushotin sekaan, josko näkyisi vaikutusta työmaalla.

Toki voisi ajatella, että kun menee salille, on periaatteessa sama, kunhan tekee treenin läpi ja se tuntuu jossain. Mikäpä siinä, jos tavoitteena on vain suorittaa treeni, tai että hakee vain voimaa tai rasvanpolttoa. Mutta kun tekee fysiikkatreeniä, olisi hyvä, että mieli olisi yhteydessä siihen, mitä tekee.

Ruoka maistuisi! Jotekin hentoisen oloinen tuokin aamupala.

Esimerkki penkkaamisesta. Kun teet tätä punnerrusliikettä, ei sinun rintalihaksesi välttämättä tiedä, että juuri niiden tulisi olla pääroolissa ja kasvaa. Kun liikettä ei ajattele, niin sen suorittaa erittäin helposti siten, että mukana ovat etuolat ja ojentajat. Saati, että parhaimmillaan selkä on kaarella ja koko kroppa työntää liikettä. Tämä on täysin ok, jos treenaat pelkkää voimaa ja tiedät, ettet hajota tällä mitään. Mutta kun tavoitteena on saada liike kohdistumaan vain rintalihakselle ja itse lihas kasvamaan (fysiikkatreeniä), niin silloin ellet ole umpihyvin hermoittunut rintalihaksiasi tai monen vuoden konkari liikeradoissa, niin pieleen menee.



Näin. Nyt siirryn paketoimaan lahjoja, sillä tänä vuonna en halua tajuta aattoiltana siirtyessä kuusen alle, että oma panos lahjoihin on vielä parhaimmillaan kuittien kanssa ostopusseissa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti