perjantai 4. joulukuuta 2015

Rauhassa päiväunille.

Olen alkanut nauttia viikon treenittömästä päivästä jo jollain tasolla. Osaan nähdä sen positiivisena asiana lihaksille, hermostolle ja mielelle. Tähän päivään tekisi mieleni saada koottua jonkinlaisia toiminnallisia harjoituksia, mitä voisin aina kokousten jälkeen ehtiessäni käydä tekemässä. Ei siis mitään hikijumppaa, vaan sopivasti liikkuvuutta parantavia ja tukielimistöä vahvistavia harjoituksia. Tietämys tämänkaltaiseen harjoitteluun on erittäin hataralla pohjalla, eli pitänee suunnata jossain vaiheessa googlettelemaan jotain aiheeseen liittyen. Jonkin hyvän puolen tunnin liikepatteriston, missä tulisi pomppuja, koordinaatiota sun muuta, olisi erittäin hyvä.

Jos jollakin on valmiita paketteja tai vinkata jotain hyvää linkkiä tai videota, niin otan ilolla vastaan!

Tänään ilo päästä taas selän ja olkien kimppuun. On muuten tuota pehmystäkin päässyt tarttumaan...


Toisen adventin viikonloppu alkaa suurella osalla suomalaisista jonkinmuotoisella sateella. Täällä se tulee lumena, mikä olisi aurauskaluston toimiessa ihan mukavakin asia. Mutta sen yleellisyyden puutteessa voisin jopa harkita pääkaupunkiseudun vesikaatosadetta vaihtariksi.

Pimeys ja väsymys ynnättynä kauppojen pursuileviin jouluherkkuihin voi saada yhden  jo toisenkin suomaan itselleen ekstraherkkuja. Herkun suominen voi kallistua äkkiä himoksi, joka ei talttuunnu ennen kuin keho saa himoitsemansa hiilarit. Tämä johtuu usein juuri väsymyksestä ja univajeesta. Univaje muuttaa aivojen toimintaa siten, että se heikentää itsehillintää. Kaupassa tulee ostettua herkkuja ja jos niitä on jopa kotona jemmakaapissa odottamassa, ei illan uupuneilla hetkillä ole usein mitään selkärankaa päivän taisteluista jäljellä. Myös hormonitasapaino heittelee univajeen myötä ja saa kehon kaipaamaan joko piristystä, tai sitten mättöannosta serotoniinia, jotta pääsisi hyvillä mielin lepäämään.



Kenen sitten tekee mieli mitäkin ;)

Siksi ei kannatakaan soimata itseään liikaa, jos iltapäivän laskeva hämäryys saa haluamaan käpertyä kotisohvalle kynttilän ääreen. Sallimalla itselleen kunnon levon ja kömpimällä tarpeeksi aikaisin unille voi estää repsahdukset ruokavaliossa (mikäli sellainen on). Pimeä ja talvi rokottavat muutenkin kroppaa eri tavalla, joten huolto kannattaa tässäkin mielessä. Kukaan ei halua joulun alla itselleen sitkasta räkätautia, mikä estää sekä juhlimisen että salilla peuhaamisen.

Lepäilkää halutessanne vaikka koko viikonloppu ja tuijottakaa ikkunasta ulos siihen sateeseen, mitä siellä teille suodaankaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti