keskiviikko 24. helmikuuta 2016

Ei vielä, ei vielä, ei vielä...

Loman tarpeessa ollaan ja todella vahvasti. Vielä kuitenkin pitää puskea muutama päivä perjantaihin, jolloin keskisen Suomen alueen on vuoro päästä omalle talvilomalleen.

Kiinnittäkää huomiota yksityiskohtiin - taustalla on liikkeelle lähtevä roskapussi roikkumassa keittiön tuolista.


Kylki meinaa yhä juilia, mutta alkaa kuitenkin hellittää jo jonkin verran. Vatsalihaksia ei saa tehtyä kuin toispuoleisesti, joten niiden runttaamisen olen jättänyt kokonaan pois. Muutenkin kylki muistuttaa itsestään vain joissain yksittäisissä liikkeissä, joten kun sellainen tulee vastaan, skippaan suosiolla ja kehitän jokin vastaavan. Valitettavaa kyllä kaksi lempparia, eli etukyykky ja sjmv tangolla ovat kaksi tällaista.

Uusi ohjelma polttelee jo kovasti! Olen saanut väsättyä sen jotakuinkin jo kasaankin. Kyykkyä on tullut harjoiteltua sen verran reippaasti, että meinaan viimein alkaa antaa sille mahdollisuutta näyttää kutinsa. Kyykky onkin suunnitteilla kahdelle päivälle. Toiseen päivään otan takakyykylle progression 3 x 5 sarjoille. En missään tapauksessa aloita heti ensimmäistä kertaa latomalla maksimi rautoja tankoon. Sillä saisin vain tukotettua hermostoni ja progressio lykkäisi saman tien. Jos mahdollinen 5 RM maksimini olisi 60 kiloa, niin aloittaisin ensimmäisellä kerralla 50 kilolla. Siihen alkaisin lisätä joka kerta 2,5 kiloa lisää. Näin saisin neljälle viikolle varmaa edistymistä. Lisäksi liikemalli saa kehittyä rauhassa ja hermostokin pysyy mukana. 



Sitten voi toiveikkaasti seurata, jatkuuko edistyminen ja saako rautaa laittaa vielä lisää. 

Tämän lisäksi suunnitteilla on lisätä pakaran jumppaa myös muille päiville. Eli nyt ärsykettä lisää gluteukselle, jotta kasvu lähtisi viimein käyntiin. Peili alkaa näyttää nimittäin uhkaavasti siltä, että (etu)reidet ottavat yhä kaiken vastaan ja pakara on vain turistina. Laitankin kevyempien treenien päiville kehonpainolla tehtävät supersarjat. En siis missään tapauksessa ota mitään moninivelliikkeitä, tai mitään, missä kuormitus olisi liian suuri. Nyt vain poltellaan ja annetaan pakaralle muistutusta myös välipäivinä siitä, mitä pitää tehdä. Tällä ei siis katkaista lepo- ja rakennusvaihetta, minkä lihas tarvitsee varsinaisten treenipäiviensä välillä. 

Näitä suunnitellessa menee vielä muutama päivä, eikö niin???

Täältä kannattaa aina välillä käydä kurkkaamassa kuukauden tarjoukset. Rohmutkaa berberiiniä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti