keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Lisäaineviidakossa selviäminen.

Lisäravinteista tulee aina välillä kysymyksiä, että mitä käytän ja kuinka paljon. Facessa ja muualla medioissa näkee nykyään jo useinkin repostaaseja, joissa pyritään ampumaan alas ravitsemusalalla vallitsevia myyttejä. Suosiossa on ainakin omiin silmiin tuntunut olevan enemmänkin lisäravinteiden parjaus, kuin ylistäminen. Ihmisiä varoitellaan luottamasta humpuukiin ja broscienceen.

Valppaus siihen, mistä todella hyötyy ja mitä itse tarvitsee onkin varsin perusteltua. Hyvinvointi on tällä hetkellä varsin mediaseksikästä ja sen ovat huomanneet myös kaikki mahdolliset purkki & purnukkaliikkeet. Ihmisillä on yhä vähemmän aikaa perehtyä itse riittävän syvälle asioihin, jotta he voisivat omaan tietoon perustuen tehdä valintansa. Siksipä lupaukset jaksamisesta, flunssattomuudesta ja tehojen lisääntymisestä vievät helposti mennessään ja kohta kaapissa on jos jonkinlaista pänikkää ja piironkia.



Oma lisäravinteiden käyttö on tarkentunut sitä mukaan, mitä enemmän olen itse opiskellut asioita. Olen saanut haalittua seurantaani sen kaltaisia asiantuntijatahoja sekä Suomesta että maailmalta, joihin uskallan jotakuinkin tukeutua. Mikään tieto ei ole täysin varmaa ja lopullisesti ihoon tatuoitua. Aina voi kysyä ja sanoa, että onko asia todella näin? Onko tämä nyt se viimeisin juttu? Tähän on harvemmissa asioissa täysin vedenpitävää näyttöä. Itse olen päättänyt jättää tämän saivartelun sikseen. Viimeisin tieto on minulle sitä tuoreinta ja paikkaansa pitävintä. Jos se muuttuu seuraavana päivänä, niin sitten muututaan mukana.

Kantani on siis sopiva yhdistelmä tiedettä ja protiedettä. Olen syömishäiriön ja kehonrakennuksen myötä oppinut tuntemaan ja tulkitsemaan kehoani varsin hyvin. Luen tutkijoiden ja tieteentekijöiden julkaisuja ja seuraan heidän depaattejaan. Lisäksi minulla on tukena Sanna Eloranta ja hänen ärhäkät pihtinsä. Tällä combolla olen saanut itselleni rakennettua tukirungon, mikä tuntuu toimivalta. Tätä kaikkea on turvaamassa säännöllisesti mitattavat maksa-, haima- ja munuaisarvot, jotka kuukausi sitten näyttivät hyviltä (pieni ärähdys oli havaittavissa johtuen pillereiden aloittamisesta).



Yleisenä ohjenuorana toimii syödä hyvin ja monipuolisesti. Mennä salille ja treenata. Sitten katsoa, mitä tärkeimpiä asioita voisi tarvita. Panosta luomuun, geenimanipuloimattomiin tuotteisiin, mahdollisimmän vähiin täyteaineisiin ja luotettavuuteen (todennettua tutkimustulosta, onko tutkittu vain tietyllä kohderyhmällä jne.). Poimi muutama luotettava tutkija, jota seurata ja jonka suosituksiin (aina varauksella) luottaa. Näillä pääsee lisäravinne ja -aineviidakossa jo joistakin häiritsevistä aluskasvillisuuksista eroon.


Lisäpotkua treeneihin lisäravinteilla Laajasta yli 100 tuotemerkin valikoimasta löydät varmasti lisäravinteet urheilun tueksi. Hyvinvoinnin.fi Suomen suurin terveystuotteiden verkkokauppa! Fitnesstukku.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti