keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Hullun kemistin helpotus.

Viime viikon Sannan tapaaminen ja biosignaturen tulokset olivat periaatteessa ihan hyvät. Rasvat olivat nousseet, mikä ei ollut yllätys. Olin itsekin kevään myötä huomannut vatsanseudun pehmenneen ja taisimpas jopa ihan oman postauksenkin omistaa hyllymisen ihmeellisyydelle. Tämän se biosignaturekin kertoi, sillä millit  olivat pysyneet kaikkialla muualla liki samana, paitsi juuri navassa. Siinä joutui pihtien saranat koville, kun taas esimerkiksi takareiisi on pysynyt täysin samana. Onneksi leanit olivat nyt kohonneet myös liki puolen toista kilon verran, eli kertynyt on onneksi muutakin kuin höttöä.




Rasvojen todettiin makroissa tipahtaneen kesän ruokkiksen myötä turhan matalaksi, joten niihin laitettiin nousua. Sanna antoi hyviä vaihtoehtoja testata ruokailujen järjestystä ja toteutusta. Nyt on itsestä ja omista mukavuustottumuksista kiinni, miten tartun esitettyihin ideoihin kiinni. Tarkkailussa onkin seuraaviin pihteihin se, miltä rasvan kertyminen näyttää jatkossa. Jos harrppominen ei kohta rasaannu, niin sitten voi leikkuri puhutella ruokavaliota, mutta muuten sain osittaisen siunauksen jatkaa omalla totutulla kaavalla.


Treenijuomiin ei tullut muutoksia. Minulla onkin varsin hyvä kolmikkotykki jokaiselle treenikerralle. Laturi, treenijuoma ja palari ovat kaikki tämän kotikemistin hallinnassa. Grammasilmä saa olla välillä tarkkana, kun sekoittelen aminohapoista ja lisähärpäkkeistä paukkuja kullekin päivälle. Kaikkien pulverien säilyttäminen ja latominen vaativat välillä kieltämättä aikaa, kärsivällisyyttä ja RAHAA. Aloinkin miettiä vaihtoehtoja joka viikkoiseen hullun kemistin hetkeeni.




Minulla on ollut ennenkin käytössä Fastnutritionilta helpotusta tähän ongelmaan. BOOM puteli on toiminut valtavan hyvänä laturina. Siinä on lisäksi kofeiinia ja B6-vitamiinia, joita en erikseen sekoittele omaan laturiini. Muuten ravinteet osuvat käytännössä nappiin oman laturireseptini kanssa. BOOMin kaverina heitän huiviini jauheena vain BCAAta ja Peptoprota, eli pääsen huomattavasti paljon vähemmällä. Minulla on treenilaukussa aina pyörimässä yksi puteli BOOMia ihan jo siksikin, että välillä tuntuu olevan käytännön mahdottomuus muistaa laittaa treenin jälkeen uusi laturipurkki mukaan. BOOM onkin pelastanut kerran jos toisenkin jalkapäiväni.

Hullun kemistin roinakaappi suht siistissä kunnossa.


Laturin roolista treeniin voidaan olla montaa mieltä. Itse olen laturin ja etenkin ennenu treeniä nautittavien aminohappojen kannattaja. Peri workoutiin ollaan alettu kiinnittää yhä enenevissä määrin huomiota. Esim. Schoenfeld kirjoittaa, että enää ei välttämättä suositella pelkästään sitä, että bodari syö kunnon (helposti imeytyvän ) ruoka-annoksen paria tuntia ennen treeniä. Sen tuoma proteiinisynteesi kerkeää "laimea" ennen treeniä, eikä verenkierrossa ole tarpeeksi ravinteita tukemaan kovaa treeniä. Juuri ennen treeniä nautitut aminohapot nopeasti imeytyvän hilihydraatin, itsellä esimerkiksi banaanin, kanssa varmistavat, että sinulla on kunnon tujaus aktiivisia komponentteja, mitä voit ottaa suoraan hyötykäyttöön.

Näitä sitä on pyörinyt treenikassissa jo keväästä asti.


Itsellä vara ei ole ainakaan tätä venettä kaatanut, joten otan ennen treeniä laturini. Se on sitäpaitsi myös mukavasti käynnistämässä itse äksönin - laturi banaaneineen samalla kun luen, mitä kkommentteja olen kirjoittanut edellisestä päivän treenistä. Siitä hetkestä se lähtee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti