maanantai 27. kesäkuuta 2016

Ruokakuvien aatelia ja itsensä kuuntelua.

Juhannuksen pikkureissu häiden merkeissä toi jälleen kaivatun pölläytyksen arkeen ja etenkin treeniin. Eilisen mahtitankkaus auringon hellimänä (pohjanmaa kun otti lauantain sateen kannalta) teki keholle ja mielelle vielä lisäksi valtavan hyvää. Minulla alkoi nimittäin jo viime viikonlopulla olla selviä meikkejä akuutista ylikunnosta. Tiedän kyllä ihmetyksenne, miten ihmeessä voi iskeä ylikunto ihmiseen, joka elää kesäloman kukkeutta ja on vasta reilun viikon tehnyt uutta saliohjelmaa?

Siinä menossa päivän toinen pasta-annos, paljon jo huvennut ennen ikuistusta.

Joku voisi rakentaa kauniimminkin tarjolle höyrytettyä riisiä nyhtökanan, taatelien ja persikoiden höystämänä.

Tässä ruokakuvieni helmi. Vieressä roikkuvaan roskikseen menossa oleva paperipussi, jossa OLI omar-munkki.


Töiden aiheuttama hermopaine tuntuu alkavan olla käsittelyssä vasta nyt. Näen unia töistä ja syksyn aloittamisesta. Useamman kerran olen aamuyöstä säpsähtänyt hereille, että pitää nousta töihin. 
Toinen unien kummitus on ollut treeni. Unissa olen myöhässä treenistä, enkä jostain syystä pääse millään liikkeelle. Kello käy ja pitäisi jo olla jossain. Tämä on minulle karmea painajainen.

Ihan hereilläkin tehty treeni on tuntunut jotenkin painavan. Fyysisesti homma sujuu kyllä, mutta ikään kuin hermosto sanoisi, että nyt jokin takkuaa. Tämä läjähti konkreettisesti vastaan toissa lauantaina, kun olisi ollut kyykyn progression paikka. Minulta petti sananmukaisesti pää tangon alla. Valmentajan tsempillä sain tehtyä sarjat loppuun, mutta se oli kaikkinensa kammottavaa.

Tätä en missään tapauksessa halua treeniltäni ja onneksi tällä hetkellä minulta löytyy järkeä reagoida asiaan. 

  • Ylimääräinen vapaa --> hermostolle, mielelle ja keholle mannaa
  • Kyykkyyn uudet tuulet --> en ole voimabodari, vaan järki käteen ja tavoite mieleen
  • Ravitsemuksen tarkistus --> minun kohdalla rasvan lisäys ja toinen reippaamman kalorin päivä
  • Lisäravinteet kuntoon --> olethan sinäkin tarkkana, että treenijuomassasi on elektrolyyttejä?
Viimeisen kohdan saat helposti kohdilleen Fastin Fasteraden avulla. Itse huomasin tämän yhden jauheen korvaavan treenijuomastani osmopuren ja lisäsuolan tarpeen. Pistän annoksen Fasteradea aminohappoineen sheikkeriin ja saan sillä varmistettua, että huono olo ei johdu huonosta nesteytyksestä.



Nesteytys saa olla myös kohdillaan, kun käymme ensi viikolla täysillä käyntiin rysähtävien alennusmyyntien kimppuun! Nyt kannattaa olla tarkkana ja muistaa myös tosissaan, mitä tarvitseen. Itse joutunen kirjoittamaan mantraksi kuorivaatteet-kuorivaatteet, kun mieli huutaa jotainkivaa-jotainkivaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti