torstai 18. elokuuta 2016

Rasvattuna töissä.

Työajan ruokailu sopii minulle huomattavasti paljon paremmin, kuin mikä minulla on lomalla ja vapaapäivinä käytössä. Työpäivänä treeni ajoittuu iltapäivään. Vapaapäivänä puolestaan lähden treenille heti aamupalan jälkeen. Tämän vuoksi joudun vapaalla aloittamaan päivän ensimmäisen ruoan hiilareilla.

Fastin hera80 sopii todella hyvin aamusmoothien proteiininlähteeksi!


Työpäivänä sen sijaan päivän kaksi ensimmäistä ruokaa eivät sisällä juuri lainkaan hiilihydraatteja. Niitä tulee jonkin verran kasviksista, mutta erikseen en niitä ota. Sen sijaan ruokani kylpevät eri rasvoissa, eikä proteiinia ole unohdettu. Olen huomannut, että näillä rasva-proteiini-kasvisruoilla olen huomattavasti paremmassa terässä töissä, kuin mitä silloin, kun ottaisin enemmän hiilihydraatteja. Ellen pääse liikkeelle sokerieni kanssa, minulle tulee tunkkainen ja pöhnäinen olo.




Lisäksi olen huomannut, että rasvat pitävät minulla huomattavasti paremmin nälän kurissa. Aamulla otan smoothien, jossa on avokadoa ja lesitiiniä. Sen lisäksi nappaan kourallisen pähkinöitä pähkinävoilla. Tämä setti odottaa minua valmiina ja se on todella nopea (ja herkullinen) syödä. Tällä ruoalla jaksan puolen päivän tienoolle asti, jolloin odottaa seuraava samoilla makroilla höystetty ateria. Töissä nakkaan mikroon höyrystymään läjän kauden kasviksia kera kananmunan ja broilerisuikaleiden. Ne saavat niskaansa puolestaan lorauksen oliivi- tai avokadoöljyä. Jälleen myös pähkinäaddiktin annos mantelidippia odottaa jälkkäriksi.



Tällä setillä mennään aina iltapäivään asti. Siinä vaiheessa alkaa jo sopivasti tehdäkin mieli päivän ensimmäistä sokeritykitystä, minkä saankin ennen treeniä. Sokerit pääsevätkin käyttöön, kun päivän fyysisesti aktiivinen vaihe käynnistyy. Mutta siihen asti on ollut oikein hyvä pitää verensokeri sopivasti kurissa ja myös nälkä aisoissa.



5 kommenttia:

  1. Mitä muuta aamupalasmoothiesi sisältää? :)

    VastaaPoista
  2. Mitä muuta aamupalasmoothiesi sisältää? :)

    VastaaPoista
  3. Siitä löytyy fastin perusheraa (ei siis isolaattia), avokadoa, pinaattia, lesitiiniä, yhden sitruunan tai limen mehu, vaihteleva kuitu tai ksantaanikumi, ja makeutuksena toffeen makuista steviaa :)

    Onnistuessaan tulemaan koostumukseltaan kuohkean lusikoitavaksi on varsin herkkua!

    -Tiina

    VastaaPoista
  4. Pahus, tuli näköjään kahteen kertaan! Kuulostaa mielenkiintoiselta yhdistelmältä. Itselläni on vaikeuksia saada alas vihreitä smoothieita ilman banskua, joka saa kaiken maistumaan hyvältä. :) mutta ehkä sitä voisi kokeilla, koska itsekin pyrin säästelemään hiilareita iltaa varten.

    VastaaPoista
  5. Tuplat ei haittaa - kommenteissakaan :D

    Suosittelen tujauttamaan steviaa smoothien sekaan ja käyttämään suht vahvan makuista heraa (esim. Mansikka tai maustamaton eivät oikein itsellä ainakaan toimi).
    Mutta ilman makeutta voisi tuo omakin olla aika ruohonleikkuuta ;)

    -Tiina

    VastaaPoista