perjantai 26. elokuuta 2016

Ruokaa tarjolle!

Uusi ruokavalio ja turhan höyryämisen, sekä treenin optimoinnin vaikutus alkaa näkyä ainakin puntarissa ja olossa. Jopa minulla, kunnon suursyömärillä, on vatsa illalla vielä täyden oloinen, kun pitäisi alkaa käydä käsiksi kuuluisaan iltapannariin. Sen jälkeen olisikin vielä puurot odottamassa...

Ei tämä sinänsä mikään ongelma ole, ruokaa mahtuu kyllä aina kupuun. Lisäksi tämä tyttö tykkää syödä! Toki itse suoritukselta on herkullisin terä pois, kun pannariaan ei mussutakaan mukavaan mielitekoon, vaan enemmänkin sen puolesta, että tämän aika on nyt ja suulle kyllä maistuu.


Bodarit, joille syöminen on vaikeaa ja ruokamäärät kalorien puolesta hulppeita, joutuvatkin varmasti tuskailemaan omien ruokailujensa kanssa. Offilla eli rakennuskaudella ollessa tarkoituksena on yleensä saada aineenvaihdunta mahdollisimman tehokkaalle mallille. Tämä tarkoittaa, että kaloreita saisi ahtaa myllyyn mahdollisimman runsaasti ilman, että ylimääräistä rasvaa alkaa kertyä.


Buh huh ;)


Korkeat kalorit eivät kuitenkaan ole välttämättä kaikille toiveena.

 Kun (mies)kehonrakentajalla alkaa päivittäiset kalorit kiivetä lähemmäs 5000, alkaa ruoan volyymi olla monen ruoansulatukselle kova paikka. Saati kehonrakentajilla, joilla määrä voi olla jopa tuplat tuosta. Tällöin ei ole välttämättä edes toiveena tilanne, että syöt valtavat määrät ilman, että paino juurikaan nousee. Silloinhan kun ratkaisuna on lisätä energian saantia.


Itse kun tykkään syömisestä, pyrin siihen, että saan kasvatettua päivittäisten kalorien määrää. Itse olen kuitenkin pitänyt oman aineenvaihduntani oletettavasti hyrräämässä myös arjen aktiivisuuden kautta. Nyt kun elämä on rauhallisempaa, liikuntaa tulee vähemmän, ja alkaa ehkä pikku hiljaa tuntua pakissa - sekä näkyä puntarissa.

Tarkoitus on nyt täysin rennosti seurata, adaptoituuko aineenvaihduntani polttamaan ja käyttämään tämän kaiken energiansaantini, vai pitääkö minun mahdollisesti jo ennen välikiristelyjä leikata kaloreita alaspäin. Toki hormonihoitokin vaikuttaa nesteiden kertymiseen, mutta kuukaudenkin seurannan jälkeen näkee jo varmasti, mikä on nesteiden heittelyä ja mikä sitä ehtaa itseään.

Fastin herkut ruokavaliossani osana runkoa.


Huomenna kuitenkin syödään rennommin ihan tavalliseen tapaan, ja lisähöysteenä on vielä venetsialaiset. Tunnelmallista venekaudenpäättäjäisviikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti