sunnuntai 11. joulukuuta 2016

Sohvatreeniä.

Kyllä tämä offseason treenaaminen vaan passaa minulle. Pidän siitä, että voin kuvitella tekeväni lihasta salilla. Saan hokea mielessäni, kuinka every rep matters ja kiskoa laturibanaanin pukkarissa mahdollisimman turhantärkeän näköisenä.
Tosissaankin, alan pala kerrallaan tajuta, kuinka rakennuskausi tulee käyttää järkevästi hyödyksi. Jos todellisena haluna on saada lihas kasvamaan, niin silloin täytyy pistää muuta asiaa hetkeksi sivummalle. Tämä tarkoittaa itsellä jälleen kerran kaikkea muuta stressiä, millä blunttaan kortisoleja kaakkoon. Tai sitten muuta toimintaa, jolloin estän lihasten palautumisen kuluttamalla niitä tarpeettomasti.



Kortisoli on itsellä jälleen ollut pinnassa jo pelkästään siksi, että maharöllyrä tuntuu pysyvän, vaikka dieetilläkin sain painon muuten laskemaan. Mitään yhtä hormonia tai välittäjäainetta tuijottamalla ei ikinä tule hullua hurskaammaksi, sen tiedän kyllä. On boudareita,  jotka kyttäävät kasvuhormonin perään ja kieltäytyvät illalla syömästä mitään muuta kuin raakoja kananmunia, ettei insuliini vain estä yönaikaista kasvuhormonipiikkiä.

Itsellä kortisolin, ja tarkemmin sanottuna stressin hallinta voisi tulla uudelleen agendalle. Syksyllä meni paremmin, mutta näin joulun lähestyessä huomaa töiden jo painavan ja väsymyksen kasvavan. Siksi stressinhallinta tulee todella tärkeään rooliin. Siinä minulla on arjessa rauhoittumisen kannalta vielä työstettävää.

Kortisolit saa ja pitää nousta kaakkoon, kun ollaan treenaamassa. Treenin aikana voin ja saan ottaa itsestäni irti, mutta sitten muu aika tulisi olla sellaista, että stressihormonit eivät olisi häiritsemässä palautumista ja esimerkiksi kilpirauhasen hyrräämistä.


Päätinkin, että tästä lähtien nostan sohvan yhdeksi liikepatterilaitteeksi, minkä kirjoitan ohjelmaani. Sohva olkoot vapaapainolaitteideni kuningas, jossa tehtäviä liikkeitä alan nyt suorittaa. Lojumista voisi aloittaa 2 x päivä keveällä määrällä. Jo jouluksi voisin pistää Arnoldin henkeen 5 x 5 ja ehkä joku kaunis päivä menee jopa widowmakerit pakkotoistoineen.S


Tässä emme halua ikuistaa pullahetkeä sohvalla.

Makuupussi apuna, kun ei sähköpatterien tehot riittäneet.




Kompressiosukat ovat todisteena, että ennen koipitreeniä tässä lörtväillään.


Kertokaas, miten tätä juodaan vaakatasossa? 

1 kommentti:

  1. Moikka Enni!
    Jostain syystä kommenttisi ei näy täällä, vain sähköpostini puolella. Mutta niin se taitaa olla, että perinteiset kyykkyhäkin ja prässikompleksit kalpenevat haasteellisuudessaan sohvaan verrattuna meidän molempien kohdalla :D

    Otetaan molemmat tiukka haaste vastaan ja leuhkitaan toisillemme kevään mittaan toistomäärillä ja intensiteeteillä ;)

    Ihanaa joulunalusaikaa myös sinulle <3

    VastaaPoista