torstai 5. tammikuuta 2017

Sohvalta.

Muistattekos vielä postaukseni, jossa asetin haasteekseni sohvan ja sen sielunmaailmaan tutustumisen? On se vaan hienoa, kuinka minulle tarjoutuikin liki saman tien kunnon eksursio tämän mööpelin ihmeelliseen maailmaan.

Pystymallinen sohva.


Sohvan kanssa aloittamani työskentely ei alkanut minkään salisääntöjen mukaisesti. Lämmittelystä, saati noususarjoista ei ollut puhettakaan, vaan se oli täysi syöksyminen työsarjoihin. Puhutaan, että jos olet nuorempana treenannut jotain urheilulajia, tai tehnyt punttia, säilyy lihasmuisti näistä niiden aikojenkin jälkeen. Sama on ilmeisesti sohvan kanssa. Teinivuosien iltasarjojen putket (muistaako muut viettäneensä aikaa olohuoneissa, kun tuli tykityksenä perä perään Kolmatta kiveä auringosta, Hei olen Susan ja Melroce Place?), eikä huokaisua suonut muuta kuin mainoskatkot?



Minun ei ole nimittäin ollut mitään vaikeuksia olla sohvalla ja pysyä siinä. Päin vastoin olen kehittänyt pienen imperiumin sohvan ympärille. Sohva toimii liki kaiken toimintani kulmakivenä, ja siltä sen ennen niin kermanvalkoinen pinta alkaa kieltämättä näyttääkin. Kankaassa on vieri vieressä tahroja perunalaatikosta, glögistä, suklaasta ja viherjauheesta.

... ... ...

Ei jestas, minun on PAKKO KOHTA TULLA TERVEEKSI!! Tässä lähtee järki pian ennen lihaksia (tai lihakset menivät jo). Onneksi vintillä nakuttaa vielä sen verran, että olen esimerkiksi älynnyt pitää aineenvaihduntaa edes jotenkin toimimassa. Olen pitänyt joka viides päivä urheasti korkeammat kalorit. Ne päivät ovat kieltämättä tehneet hyvää myös mielialalle, ja seuraavina päivinä paino on yleensä jopa tippunut. Korkeat kalorit kannattaa pitää n. viiden päivän välein, olit kunnossa tai et. Kilppari ja etenkin T3 ovat nimittäin sellaisia, että ne ottavat hyvinkin lyhyessä ajassa nokkiinsa, eikä se puolestaan tee hyvää aineenvaihdunnalle.



Lisäksi hoksasin lisäravinteistani HBM-jauheen. Se on leusiinin eräänlainen jämätuote, mutta auttaa erinomaisesti estämään lihaskatoa etenkin puolustuskyvyn ollessa alhaalla ja treenin olemattomissa. Eli siinä, missä leusiini on aktivoimassa lihasproteiinisynteesiä, niin HBM puolestaan vahvistaa sen, ettei vaivalla hankittu lihas lähde livohkaan.

Rukoilkaa nyt tekin, että tämä alkaisi jo hellittää!

2 kommenttia:

  1. Heps Tiinuska! Miten syöt korkeiden kalorien päivinä vrt kuin muutoin?
    Mä oon tässä keventänyt kans ja tuo sun käytäntö kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Eli muuten kevyemmin mutta viiden päivän välein tankataan?

    t. jälleen kirjautumaton Pauliina :)

    VastaaPoista
  2. Heips vaan, sinä kirjautumaton laiskimus :D

    Näin saikulla pidin siis 3-4 pv suht matalat hiilarit ja korkeat rasvat, ja sitten välissä päiviä, jolloin liki triplasin hiilarit. Rasvat väheni vähäsen.
    Sitten ah-niin-ihanassa peruselämässä minulla on semikorkeat hiilarit keskiviikkoisin ja megamätöt lauantaisin. Muuten yhtenä vapaana on suht matalat kalporit ja muina päivinä perusroinat banaania vaihdellen :)

    Olettaen vastaukseni oli täydellisen onnistuneen selkeä :)

    Sinulle <3

    VastaaPoista