tiistai 24. tammikuuta 2017

Treeniohjelmani.

Lupasin paljastaa teille tämän hetkisen treeniohjelmani. Kuudelle päivälle mitoitettu ohjelma joutui siis tiukkaan ja verestävään modaukseen. Tiettyjä kompromisseja joutui tehdä, ja esimerkiksi kauan odottamani maven treenaaminen sai tältä erää jäädä. Tilalle muodostui viiteen treenipäivään ja yhteen liikkuvuuteen ja pumppaamiseen keskittyvä ohjelma.

Alun perin suunniteltuun ohjelmaan oli kaavailtu ideaksi erikoistekniikoiden kierrättäminen. Siinä oli tarkoitus olla kolme suorien sarjojen päivää, ja lisänä kolme erikoistekniikka päivää. Halusin pitää saman idean, mutta nyt sisältö typistyi sen verran, että suorien sarjojen päiviä on enää kaksi. Jako on siis 2 + 3 + 1.



Suorien sarjojen päivässä on toistoskaala 6-12. Niihin sisältyy progressioliikkeet, jotka ovat etukyykky ja penkki. Pystypunnerrus on vielä harkinnassa, otanko sen progressioon, vaiko vain liikkeeksi, jota "pitää silmällä" edistymisen kannalta. Mikään sarja ei ole superina tai liikeparina, eikä millekään saa tehdä esim. pudotuksia, vaikka kuinka kutittelisi. Välttelen myös turhaa hermoston tukottamista ja failureen vetämistä, eli pyrin pitämään mekaanisen kuorman toistojen ja tavoitteiden sisällä. Lihasryhmän viimeisiin liikkeisiin voi loppuun ajamista treenikerran mukaan harkita.

Erikoistekniikkapäivinä puolestaan kaikki liikkeet tehdään nimensä mukaan jotain tekniikkaa käyttäen. Niitä kierrätän viikottain, eli yhtenä pudotussarjat, sitten osatoistot, restpauset ja hitaat negatiiviset. Sitten on deloadin aika, ennen kuin vedän kierroksen uudelleen läpi. Erikoistekniikkapäiville pyrin valitsemaan suhteellisen paljon eristäviä liikkeitä. Eli niinä päivinä ei ole kovin paljon (raskaita) vapaapaino tai - moninivelliikkeitä. Näin pystyy turvallisemmin ja vähemmän hermostoa kiusaten suorittaa vuorossa olevan tekniikan.



Sitten on se yksi päivä, minkä esittelinkin viime torstaina. Eli liikkuvuutta, pumppia pakaralle ja huoltoa.

Odotan suurella mielenkiinnolla, mitä kroppa ja pää sanovat tästä uudesta jaosta. Alkaako vähennys näkyä (treeni)jaksamisessa. Toisaalta mielenkiinnolla seuraan myös erikoistekniikkapäiviä ja etenkin, kuinka saan tehtyä ne ilman piiputusta.

Sas nähdä, mutta ainakin tyylilleni uskollisena lähdetään soitellen tähän sotaan!



Oli muuten täällä ainakin kotiprismaan rantautunut Fastin uudet kotimaiset proteiinijauheet. Näissä ei ole ainesosina mitään muuta kuin Kuusamon pelloilla onnellisesti ynisevien lehmien maidosta saatua heraa, steviaa ja raakakaakaota/lakritsijuurta. Eli niille, jotka ovat nillittäneet kotimaisuuden ja lisäaineettomuuden perään - tässä on! Ja hinta on ihan samaa luokkaa, kuin mitä muissakin heroissa. 
Iso peukutus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti