keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Elämä mämmin jälkeen.

Välidieetti tehty, juhuu. Pääsiäislauantaina pääsin jo kiskaisemaan kunnolla hiilaria huiviin, ja siitä siis siirtyminen takaisin omalle rakennuskaudelle. Suuri lohko Suomen bodyskenestä vetää juuri läpi omaa viimeistelyviikkoaan, joten itse olen hivenen eri tunnelmissa. Rykäisyni silotti jonkin verran vatsapoimua ja sai ehkä kourallisen rasvaa vietyä mukanaan. Tämä olikin tavoitteena, joten hyvä niin.





HIITeistä ja intensiivisistä kiertoharjoitteluista ei turhaan varoitella, eli jo kahden viikon ajan tehdyt super-, tripla- ja jättiläissarjat lisäcardiolla höystettynä olivat varsin kuluttavaa tavaraa. Vielä kun kroppa on miinuksella, niin palautuminen niistä on entistä hitaampaa. Silläpä ei tule mieleenkään pitää niitä yhtään ylimääräisenä elementtinä, kun taas on ykkösenä saada nätisti kertymään lihasmassaa.



Treeniohjelmana jatkuu sama, jonka laitoin aluilleen ja jota kerkesin tehdä muutaman viikon verran. Eli vuorottelen lihasryhmien lyhyiden ja pitkien sarjojen päiviä peilaten niitä toisiinsa. Kun yhtenä päivänä voimavuorossa on rinta ja hypertrofiana selkä, ovat ne seuraavalla kerralla toisinpäin. Tämäkin on yksi Scott Abelin aivotyön tulos, jonka olen muokannut omiin tarpeisiin.




Pääsiäisen taite avasi samalla eräänlaisen loppusuoran keväälle. Hajanaisia päiviä lukuunottamatta mitään lomia ennen grande finalea ei ole luvassa. Perustyötä höystettynä lukuisilla palavereilla ja valmisteluilla, ja salilla toivottavasti nousujohteista perusjauhantaa. Lomaakin kerkeää sitten aikanaan olla, joten nautitaan tästä perusarjesta, kun sitä tässä on tyrkyllä.

Toivotan valtavasti riemua viimeistelyitään veteleville kisaajille eräältä, jolla on massu jälleen onnellisesti täynnä ja joka lataa kisastudioon valmiiksi tarvittavat serviirengit, jotta tarjoamanne nautinto olisi täydellinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti